"effekt." (frivers)

(The Empty Room)


"effekt."

vill inte jobba det stretar emot
så många tankar som bara vill ut
jag vill sätta mig och skriva
och glömma allt för ett tag
detta eviga jagandet
glömma pengar och krav

Jag vill dikta och berätta
inte lyfta telefon
för att sälja något opersonligt
i spår av Mammon

Jag vill spärra in mig i min inspiration, känna mig fri
från kapitalismens klor och bli min egen kreation,
låta kreativiteten dränka mig i sin sinande flod 
utan KPI:er Exceller Teams Word och rington

Jag vill duscha kallt en sommardag
Jag vill sluta tänka på allt ickeessentiellt jag vill sjunka i symfonier
berätta historier och gömma mig i ren existens

Jag vill röra om i min egen gryta
och bli soppmästare ickekommersiellt låta själen koka över
och sjuda över öppen eld.

Vill inte ha pengar jag vill fly
Vill inte bry mig känna skapelsen närmre och ty mig till den.     



Fredrik Scheike

IG/Twitter: @fredrikscheike // fb.com/FredrikScheikeActor

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Äntligen vardag!" - Petter Stordalen

Ögonblicken som stöpt mig. (del 3)