26/1 - Savor this moment, feel your blood flow.

Kanske jag helt ska sluta skriva
då jag inte vet hur jag börjar en dikt.
Helt enkelt bara sluta svamla,
jag får ju ändå inte fram något av vikt.

Inte kan jag revoltera
eller förarga och tända en publik med ord.
Upplysa är inte att tänka på
och dagens journalistik kräver mord.

Noveller, texter, romaner och essäer,
allt finns redan i överflöd.
Fantasin sätter gränsen
eller är min musa - död?

Jag har kanske inte skribentens själ
eller vassa tunga, skarpa penna.
Född till ett annat yrke,
men är inte poesi nått att känna?

Oavsett vilken definitionen blir
är det lika personligt som ett fingeravtryck.
Sedär, min musa!
Återfödd som av ödets nyck.

German, what a source of inspiration, isn't it? I guess I have to get a grip of myself if I seriously don't want to get myself into any kind of problems. I've already got enough right now.

Where's Mother when you need her the most?
Where are the hugs when you long for them so?
Why complain when there's really nothing to complain about?

I guess I like the sound of my own voice. "I'm Kip! Keep it together, keep it together..!"

I'm sorry for those I've hurt,
I'm sorry for you who've never heard me say how much you mean,
I'm sorry for faltering,
I'm sorry for being human.

Love from the Library

Bisous

Fredrik

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Äntligen vardag!" - Petter Stordalen

Ögonblicken som stöpt mig. (del 3)