Idag, onsdag.


Idag har varit en sån där dag då jag har känt mig som fler än en person, på fler än ett sätt. Jag har hunnit så himla mycket idag, känt mig extremt splittrad men också varit riktigt fokuserad i alla mina skärvor. Jag har också varit extra känslig på det sättet att jag märkt förändringar i folks humör och påverkats av det fort men försökt behålla det subtilt.

Det har varit en produktiv dag, inte bara på jobbet, men också rent privat och personligt. Jag gjorde hela tre projekt idag på jobbet, och det innebär att iklä sig tre olika persona och anpassa vad du säger därefter, och jag lyckades hålla det fullständigt klart när, var och hur jag sa vad. I och med att jag också lyckades prestera resultat i samtliga av de tre har jag också kunnat känna en rejäl stolthet och glädje idag, vilket alltid gör det roligare.

Utöver att jobba med telefonen så har jag dessutom i princip konstant haft luren till örat och försökt lösa privata affärer och även det har gått relativt bra. Jag har hunnit laga mat, fixa med tvätt och disk och medicin till katten, varit på promenad och dessutom hunnit träna. Men ändå känns det som när dagen har kommit till ända att jag knappt ens har börjat, eller att jag i alla fall är långt ifrån klar. Det är inte så att jag har särskilt mycket energi över vid vägs ände, men det känns som att jag har hundra grejer kvar jag måste göra.

Det kanske är dags att börja göra listor så att inget glöms? Jag som har en hatkärlek till fenomenet. Men jag vet ju att de funkar.

Utöver jobbet så har jag dessutom passat på att vara en närvarande förälder och en försökt vara en så god make som jag bara kunnat, och även i den aspekten tror jag mig ändå ha lyckats. Visst, det kanske inte är upp till mig huruvida jag lyckats eller inte just i den här aspekten, men det känns ändå som att jag har fyllt en funktion och att jag har gjort det väl.

Vad är allt det där jag velat göra som jag fortfarande inte gjort? En sak var att skriva, en annan att läsa, en tredje att kanske hinna skissa lite mer på hemsidan och kanske rent av sätta mig och göra något kreativt och personligt. Men min hjärna är lite kidnappad av fokuset på att tjäna pengar så det kommer inte så mycket annat just nu. Överlag 

Jag får nu luta mig tillbaka, försöka vara nöjd över det jag har åstadkommit och sen tänka att om det är viktigt, det övriga, så kommer jag hinna till det också. Om det inte är det så kommer jag till det i sinom tid. 80% är gott nog. Jag är otillräckligt tillräcklig.

Fredrik Scheike

IG/Twitter: @fredrikscheike // fb.com/FredrikScheikeActor

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Äntligen vardag!" - Petter Stordalen

Ögonblicken som stöpt mig. (del 3)