Nålen i stacken - eller stack den?


Shakespeare skrev en gång, "Seek happy nights to happy days" i sin tragiromantiska Romeo och Julia och det är ett fantastiskt uttryck för kärlek ska fungera. Hur den ska vara, både lyckliga nätter och lyckliga dagar. Sen att Romeo och Julia slutar i total tragik, ja det kanske vi inte ska gå in på i detalj här, men ändå.

Det har varit många nätter då jag inte har suttit och skrivit och den bloggströmmen som kom för ett tag sen verkar ha stannat av. Det har helt enkelt varit många nätter då det knappt har sovits av andra skäl och det är inte enbart kärlekens fel eller förtjänst. Det har varit mycket upp och ner på både jobb- och ekonomifronten på sistone vilket har gjort att känslan av att ha varit totalt utmattad också har infunnit sig. Ja, jag identifierar mig mycket med mina succéer på jobbet och när det går dåligt och jag inte uppnår de resultat jag vill, då identifierar jag mig med det också, trots att ett jobb är ett jobb är ett jobb, för att parafrasera Stein.

Nu har vi dessutom åkt på lite magproblem under påskhelgen så de flesta av planerna har gått i stöpet, det har också plussat på sömnlösheten och naturligtvis också, minskat närvaron både på bloggen och online på det stora hela.

Men ska jag vara helt ärlig så är det också en "positiv introvertism" som drabbat mig också. Jag går omkring och väntar på ett svar från den största och roligaste castingen jag gjort. Och oavsett om jag får ett bu eller ett bä så är det så himla roligt att ha fått möjligheten att göra det. Men alla floskler åsido, jag vill ha rollen, jag vill ha rollen, jag vill ha rollen. Hur det löser sig sen är en fråga om logistik, tålamod och mycket tjänster och gentjänster, men om jag får rollen så ska det lösa sig helt enkelt.

Jag försöker att reda ut mig, och precis som jag förut nämnt så måste jag hitta tillbaka till något slags forum där jag kan få prata ut, räta ut mina trådar och hitta den förbannade nålen i höstacken.

Fredrik Scheike

IG/Twitter: @fredrikscheike // fb.com/FredrikScheikeActor

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

"Äntligen vardag!" - Petter Stordalen

Ögonblicken som stöpt mig. (del 3)