Ny serie?


Ännu en serie inlägg, ja kanske? Och varför inte? Den som inga byxor har och så vidare. Nej, men det det beror på är helt enkelt funderingarna som snurrar, kring min egen ålder, min historia och min tid. De små grejerna helt enkelt.

Precis som jag förut nämnt, att jag ibland kan dagdrömma mig bort till ett ställe, en plats eller tidpunkt, så slogs jag med fasa av vetskapen att det kanske inte är så himla nyttigt. Det fanns nämligen en skala på ett självskattningstest på en av de sidorna som jag läste på om för att försöka hitta en ny ch egen terapeut.

Ja, jag landade väl på typ 6/10 just i det momentet? Det är inte så att jag får psykoser och inte klarar av att fungera normalt, men ibland kan dagdrömmen och känslan, positiv som negativ sitta kvar rätt länge och faktiskt påverka hur jag mår och således också hur jag interagerar med andra.

Därför tänkte jag själv, vilka är de ögonblicken som mest markerat mig? Var, vad, när, hur och varför? Jag började med det förra inlägget, men jag kan inte lova att det blir så hemskt mycket mer, eller ja särskilt frekventa inlägg på ämnet. Än så länge, men vem vet? Det är naturligtvis inte gjort i en handvändning, vare sig att sålla ut ögonblicken, men också uppskatta deras värde och frekventa lärdomar, det är inte heller lätt att sätta sig ner och göra något utav det.

Relativt introspekt blir det, och jag hopppas att det åtminstone kan bli kul läsning och inte bara känns som navelskådning i episk form. Jag vet vad jag får ut av att skriva om dem i alla fall.

Fredrik Scheike

IG/Twitter: @fredrikscheike // fb.com/FredrikScheikeActor

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

"Äntligen vardag!" - Petter Stordalen

Ögonblicken som stöpt mig. (del 3)